Zomerkleding gemaakt

Wat leuk dat er zulke lieve reacties op mijn vorige blogje kwamen! Nee, ik ben niet op Instagram gegaan. De afgelopen maanden waren 'gewoon' gevuld met van alles. En dan is een berichtje op Facebook sneller geplaatst dan een berichtje op Blogger. Maar juist nu alles zo anders dan anders is merk ik dat ik het zelf fijn vind om gewone huis-tuin-en-keuken verhalen te lezen bij anderen. En dat motiveerde mij ook om hier weer eens iets te delen! 

Een paar weken geleden ben ik begonnen met de zomer kleding voor de kinders. Vooral Lydia en Joas konden aardig wat gebruiken, ze waren weer flink gegroeid. Nienke was wel in de lengte gegroeid, maar verder was ze nogal smalletjes geworden. 

Afgelopen winter is bij alle 3 amandelen geknipt, en met name bij Nienke was het heel erg nodig. De laatste maanden voor de operatie ging ze steeds slechter eten door de opgezette amandelen. Daarbij sliep ze ook erg slecht. De andere 2 hadden dezelfde klachten, maar wel in mindere mate. 
Helaas viel de operatie vooral bij Nienke nog al tegen door dat ze heel veel bloed verloor en het duurde dus wel even voordat ze weer opknapte. Inmiddels gaat het gelukkig weer goed met haar en krijgt ze weer gezonde, bolle wangen ;-)

Terug naar het kleding maken: bij Sofilantjes kwam een nieuw patroontje uit: de permeo. Die moest hier natuurlijk meteen uitgeprobeerd worden! En dus hebben we er al diverse variaties van gemaakt. Lydia en Nienke hebben hier allebei een permeo aan. Wat is tie leuk hé?!
De foto maakten we hier vlakbij huis, want natuurlijk blijven we zoveel mogelijk thuis in deze tijd. Gelukkig is de moestuin dichtbij huis, daar kunnen we wel naar toe (komen weinig anderen tegen) en in de polder vlakbij huis kunnen we genieten van de tulpenpracht, ook al zonder andere mensen in de buurt. Wat een zegen dat we hier wonen! 
Alle 3 een hoedje tegen de zon: ze kregen last van zonneallergie, en een hoedje biedt dan enige uitkomst. Staat nog wel grappig ook ;-) 

Nog een keer de Permeo, maar dan met een andere hals. De tailleboord en rok nam ik van de mantica (ook van sofilantjes)


Zelfde combi, maar dan een ander lapje


Deze is bij Lydia favoriet en wilde ze dan ook op haar verjaardag aan. Een anders-dan-anders verjaardag, zonder visite, trakteren op school etc, maar met taart en cadeautjes en gelukkig allemaal gezond!


Voor Joas maakte ik wat nieuwe shirts. Ik haalde de regem (jawel, van Sofilantjes) weer uit de kast, naait makkelijk en snel en staat hem leuk.  Hij koos zelf het lapje met de oldtimers uit. Om het wat pittiger te maken combineerde ik het met rood. 


En dan ook nog maar een brandweer-regem.  


Deze wilde Joas aan op zijn verjaardag: ook al een anders dan anders verjaardag, maar ook bij hem gaven we de dag toch een feestelijk tintje! 


Een paar weken eerder (in februari) was Nienke al jarig. Haar verjaardag hebben we nog wel kunnen houden, maar omdat zij toen zelf nog aan het herstellen was hebben we ook die dag heel rustig gehouden. Het was de bedoeling om de 3 verjaardagen in 1x uitgebreid te vieren met visite etc., maar het loopt nu allemaal anders. 
Nienke koos voor haar verjaardag een 'Dulce' (ja, ook weer van sofilantjes) en een cirkelrok met elastiek in de taille. 


Dit jurkje is eigenlijk nog van vorig jaar, toen maakte ik de candy dress voor Lydia, maar die viel wat groot uit. Daarna nog meerdere keren een  (kleinere) candy dress voor haar gemaakt, maar die past ze nu niet meer. De te grote jurk van vorig jaar is inmiddels goed! 


Verder komt het hier nu niet zo veel van naaien. De dagen zijn gevuld met thuisonderwijs, moestuinieren etc. Nou ja, dat komt wel weer. Misschien lukt het volgende week als het vakantie is!

Reacties

Wilma zei…
Wat een leuke kleding!! En wat groeien de kinders hard! Nog gefeliciteerd allemaal.
Succes met huiswerk en tuinen!!
Groet,
Wilma
Anoniem zei…
leuk je weer te lezen, zo gezellig. Heb je gezellige verhalen en fotos gemist! Nog gefeliciteerd allemaal!Groetjes.
Wat een vrolijke kleding, en leuk ook die jurkjes. Zou ik nog wel in het groot willen hebben :)
Crea-roosje zei…
wat een super leuke foto met die hoedjes op en de jurkjes zijn erg leuk geworden,
vooral met dat paard he daar hield mijn dochter ook zo vav vroeger.
de tshirt zijn ook erg leuk.
ja nu even een standje terug best druk allles thuis he.
het beste ermee en nu is gezondheid je grootste kado.
liefs van mij

Populaire posts