Wonderlijk - verwachting


Toen Lydia bijna 2,5 jaar geleden geboren werd zetten we een gedichtje op haar geboortekaartje. Het was een gedicht dat ik tijdens m'n zwangerschap van een collega kreeg en wat ons heel erg aansprak, maar dan in een wat aangepaste versie.
Nu, bijna 2,5 jaar later mogen we tot onze grote dankbaarheid en blijdschap opnieuw het wonder van leven in de moederschoot meemaken. Als alles goed mag gaan hopen we half februari een 2e kindje te krijgen. 

Je groeit nu in de moederschoot
Zo wonderlijk verborgen
O God, wat zijn Uw daden groot
We bevelen het in Uw zorgen
We bidden U of dit kind
Door U aan ons gegeven
En al zo teer door ons bemind
Straks tot Uw eer mag leven
Het hele gedicht kan ik helaas niet vinden. Ik heb al verschillende keren gezocht, maar het laatje waarin ik het steeds bewaarde zit vol met allerlei, behalve dit gedicht... (Mocht iemand dus wel het complete gedicht hebben dan houd ik me aanbevolen!)

Vandaag zijn we weer bij de verloskundige geweest, en alles was goed, we hoorden het hartje duidelijk kloppen - zo bijzonder! Ik ben nu 16 weken zwanger en heb helaas wel heel veel last van misselijkheid. (Had ik bij Lydia ook tot 4,5 maand) Vandaar ook dat ik de laatste tijd nauwelijks jullie berichtjes heb gelezen. Het gaat nu iets beter, maar de berichtjes over eten/ recepten moet ik echt nog even overslaan, want alleen al bij het lezen of het bekijken van de foto's komt alles er weer uit... Nou ja, we hebben het er wel voor over hoor! Maar mochten jullie denken: waarom laat ze toch niets van zich horen- dan weten jullie hoe het komt :-)

Reacties

vrouw Hommel zei…
Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws. Eigenlijk dacht ik zoiets al, je was zo stil. Hoop dat je je snel wat beter voelt.
lieve groet
Danielle zei…
Oh van harte zeg! Echt heel goed nieuws. Ik wens jullie een goede zwangerschap toe en hopen dat de misselijkheid snel verdwijnt.
groetjes Danielle
geweldig leuk, van harte gefeliciteerd!! vervelend die misselijkheid.. gelukkig is het tijdelijk.. en hopelijk gaat het snel beter!

lieve groet, Tjits
Fia zei…
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap...hoop dat je gauw kan genieten zonder misselijkheid.
Je gedichtje is prachtig...kippevel krijg ik er van..
Ik wens je een mooie en voorspoedige zwangerschap toe..

hart gr. Fia
Wat een leuk nieuws. Heel veel sterkte met de misselijkheid. Duurt hopelijk maar even.
Groetjes Iris
Jolanda zei…
Dat is het mooiste en het beste wat je kunt doen: bidden voor je kindje zodra je maar vermoedt dat je in verwachting bent.
Nogmaals gefeliciteerd ;-)
Fijn dat het nu ietsje beter gaat.
Anoniem zei…
Gefeliciteerd! En hopen dat je misselijkheid snel verleden tijd is.
Anoniem zei…
gefeliciteerd mooi nieuws.ik wens jullie een goede zwangerschap

Julia
Wat leuk! Van harte!
Lieve groet het Landjuweeltje
Gewoon Greet zei…
Van harte gefeliciteerd met jullie
nieuwe wondertje!
Ik miste je al ;) ben blij dat het
komt door goed nieuws!
Hopelijk gaat de misselijkheid snel
over.
liefs
Bizzy @ home zei…
Van harte gefeliciteerd! Hopelijk gaat de misselijkheid snel over.
Lieve groet, Renny
Trudy zei…
Prachtig nieuws zeg, gefeliciteerd!! Wel sterkte met de misselijkheid, hopelijk ben je daar snel vanaf.
Anoniem zei…
gefeliciteerd

Afke
wilma zei…
Van harte gefeliciteerd hoor!Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.
Idd een erg mooi gedicht.
Groet, WIlma
Liesbeth zei…
Proficiat,geniet ervan,ondanks de misselijkheid!

Liefs,

Liesbeth
Van harte met dit blijde nieuwtje!
Ik dacht al dat je blogmoe was, maar je bent zwanger..dat verklaard alles :)
Heerlijk!
Geniet, ondanks de misselijkheid, van de groei van dit wonder!
Leuk voor Lydia, een baby broertje of zusje..
Lieve groetjes Hannie
@Let zei…
Van harte gefeliciteerd hoor!
Mooi nieuws en een heel mooi gedichtje...
'k Wens jullie een goede zwangerschap toe en op Zijn tijd een gezond 2e kindje!

Lieve groet,
@Let
VAN HARTE MET JE ZWANGERSCHAP!!


FIJNE DAG,

MIRANDA
Grace zei…
Bijzonder! Van harte gefeliciteerd en ik bid dat je je snel beter mag gaan voelen en dat je zwangerschap voorspoedig mag verlopen.
Dat jullie een mooi kindje in jullie armen mogen verwelkomen!

Liefs,
Grace
Gerd@ zei…
Van harte met dit leuke nieuws ... en veel beterschap met de misselijkheid ...

Groetsssssss Gerd@
Lydia zei…
Van harte gefeliciteerd!

Hierbij het hele gedicht:

Er is een wonder iets in mij:
vervulling van mijn dromen.
Vaak voel ik mij ontroerd en blij:
er zal een kindje komen.
Soms is ’t me bijna wat te veel.
Ik kan het niet begrijpen:
het nu nog ongevormd geheel
zal tot een mensje rijpen.
’t Zal groeien in mijn moederschoot,
zo wonderlijk verborgen.
O God, wat zijn Uw werken groot.
‘k Beveel het in Uw zorgen.
Reeds nu bid ik U of dit kind,
door U in mij gegeven
en al zo teer door mij bemind,
straks tot Uw eer mag leven.
Gefeliciteerd! Geweldig spannend zeg!
Aritha V. zei…
Wat mooi dat je in verwachting bent. Hopelijk gaat de misselijkheid over. Ik wens je een heel mooi zwangerschap toe!

Liefs.
gezinsleven zei…
Ow wat leuk zeg! Ik lees al lang je blog maar heb nog nooit gereageerd. Bedankt voor je inspiratie. Geniet van dit nieuwe wonder.
Hannie zei…
Het was wel stilletjes bij jou ja! Maar dacht, t'is vakantietijd...
Maar Van Harte hoor, wat leuk! Wens je verder een goede en voorspoedige zwangerschap toe. Het gedichtje ken ik niet, maar dit stukje is al heel erg mooi. Groetjes en sterkte met de misselijkheid hoor.
Willemien zei…
Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Naar, die misselijkheid, gelukkig dat het al iets beter gaat!
Het is een mooi gedicht/gebed!
Een goede zwangerschap toegewenst!
hokje zei…
Wat een leuk nieuws; van harte gefeliciteerd! Vervelend dat je zo misselijk bent, maar ik hoop dat dat snel voorbij is. Mooie foto's in je vorige post.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda
Anoniem zei…
Van harte gefeliciteerd,oh wat naar,ja ik snap het als je wat van eten ziet,dat het niet goed gaat,rustig aan doen,blogger loopt niet weg,fijne avond,lieve groet Musje.
Lentebloemen zei…
Wat een geweldig fijn en mooi nieuws!!!!
van harte gefeliciteerd ook voor de grote zus!

Helaas snap ik je ook helemaal van de misselijkheid, het lijkt er voor anderen vaak zo bij horen9is ook zo) maar toch kan het knap lastig zijn.
Je telt de weken of dagen vaak af tot het minder wordt.
Dus ook een beetje sterkte!!
Daarna wordt het vast meer genieten!

Lieve groetjes, Linda
Jannie zei…
Gefeliciteerd hoor. Goede zwangerschap toegewenst!
L zei…
Wat een geweldig nieuws!
Van harte gefeliciteerd!
Ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen.
Ik wens jullie een goede zwangerschap toe, geniet ervan!

Liefs,
Lisette
erfgoed zei…
geweldig nieuws. van harte gefeliciteerd. groetjes lianne
Genoeg zei…
Toevallig keek ik weer even op je blog(ben niet meer zoveel in blogland) en ik zie een grote verrassing.
Wat geweldig, ik zit met tranen in mijn ogen.
Wat zal je meisje dit straks leuk vinden.
Ondanks de misselijkheid toch genieten hoor.

Liefs
Een prachtig gedichtje. En sterkte met je misselijkheid!
Jente zei…
Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!
En hopelijk voel je je snel beter.
Groetjes, Jessica
Unknown zei…
Tineke, van harte gefeliciteerd met dit prachtige nieuws!! Wat een blijdschap! Ik hoop dat je van een heel fijne zwangerschap mag genieten (vooral als de 1e kwaaltjes weer wat minder mogen worden!)
Groetjes, Corine
Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!

Hopelijk is de misselijkheid snel voorbij.

Geniet ervan!

lenteroos zei…
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Was toevallig aan het googlen voor wecken en kwam bij jullie knotwilg terecht. Leuk, je hebt wel tips die ik kan gebruiken...
Klaasje zei…
Van harte gefeliciteerd hoor, met je zwangerschap.
Wat een prachtig gedichtje, ik ken het niet, heel bijzonder.
Gr, Klazina

Populaire posts