Nog wat freubelen...

Bedankt voor alle lieve reacties op m'n vorige berichtje! Gelukkig ben ik zelf weer opgeknapt, al heb ik nog wel wat minder energie, maar vooruit, dat kan natuurlijk ook gewoon aan de zwangerschap liggen.
Zaterdag werd Lydia ook ziek, eigenlijk voor het eerst dat ze griep had. Ze heeft wel vaker hoge koorts of een verkoudheid gehad, maar spugen etc. nog nooit. Het was echt sneu, zo'n klein ziek meiske. We hebben dus urenlang samen op de bank gebivakkeerd, lekker met een boekje of naar een (verhaaltjes)CD luisteren. Intussen is Lydia ook weer redelijk opgeknapt, hoewel ze nog steeds een wit gezichtje heeft en maar weinig eet...
M'n moeder sprong gelukkig bij met de was, strijk, pannetje soep e.d. en kwam helpen om de kelder te soppen, de laatste grote klus die nog moest gebeuren. Heerlijk dat het nu allemaal achter de rug is! Laat de kleine nu maar komen!

Toen ik zwanger was van Lydia maakte ik een boxkleed: lekker stevige stof van de Ikea waarop ik plaatjes 'borduurde' in stiksteekjes. Beetje het zelfde idee dus als het lakentje wat ik pas maakte voor in de kinderwagen. Omdat we die zomer bij m'n zus en zwager in Noorwegen waren geweest, kwam er een Noorse tekst op: 'mijn eerste huisje'. Toen Lydia 8 dagen oud was begonnen we met een flinke verbouwing, waarbij de hele huiskamer op z'n kop stond. Die verbouwing duurde een half jaar ongeveer, en toen had ik geen zin meer om nog een bijpassende speelgoedtas voor aan de box te maken. Maar ja, nu vond ik het toch wel leuk om er een bijpassende tas bij te hebben, dus aan de slag!


De stof had ik nog liggen, en natuurlijk moest hier ook wat op geborduurd worden, een plaatje met beer, zeilboot, trein en pop en het woord 'speelgoed' leek me wel toepasselijk :-)



En tja, als je dan toch bezig bent... vanmiddag heb ik de stof geknipt voor een hoes voor het voedingskussen. Bij Lydia had ik deze geleend, dus heb ik er zelf geen hoes voor gemaakt, maar nu zat er één bij het kraampakket van de zorgverzekering. En bij Lydia gebruikten we h'm nogal eens voor in de box om lekker te 'hangen'. Alleen gebruik ik nu crème joggingstof, lijkt me wat zachter dan het ondertussen bekende stofje van de Ikea. Hierop komt het woord 'innekosen' wat zoiets betekend als lekker binnen genieten en een plaatje van een beertje. Voorlopig weer iets om handen dus, al hoop ik stiekem dat ik het niet op tijd af krijgt, dat betekend namelijk dat de baby al snel komt! (Nu 38 1/2 week, dus tussen nu en 3 1/2 week is het zo ver...)

Voor het weekend hebben we lekker niks gepland, een bezoekje aan de bieb, het eten staat al klaar voor zaterdag en zondag. Heerlijk! 

Fijn weekend allemaal!  











Reacties

Wat ben je nog lekker aan de slag gegaan...en zo fijn dat je weer opgeknapt bent.
Je boxkleed is heel mooi en de tas die je er nu bij gemaakt hebt is zo leuk!!!!
Doe maar rustig aan..lekker niks doen een beetje binnen bezig zijn..

Geniet van je weekend,
Lieve groet,
Eefie
gezinsleven zei…
Fijn dat het weer beter gaat! Blijf rustig aan doen hoor. 'k ben erg benieuwd naar jullie kleintje :-)
Andrea zei…
Leuk geworden joh! Zeker weer met dat geborduurde plaatje erop!
Succes hoor met je laatste loodjes.
groetjes Andrea
wilma zei…
Fijn te horen dat je weer bent opgeknapt en Lydia ook.
Sterkte met de laatste loodjes hoor!
Groet, Wilma
Anoniem zei…
Wat heb je mooie dingen gemaakt, prachtig.
Rustig aan doen en succes met de laatste loodjes,

groetjes
Janneke
Marike zei…
Oh wat leuk zeg!! Echt heel leuk met die geborduurde plaatjes! veel succes met de laatste loodjes! :-) Groetjes, Marike
Aritha V. zei…
Prachtige dingen! Blij voor je dat jij weer wat opgeknapt ben.

Naar de bieb, dat is wel leuk!
Pleuntje zei…
Ik ben blij te lezen dat het je weet beter gaat. Wat heb je mooie dingen gemaakt. Geniet nog even lekker van je rust. X
Jolanda zei…
Mooi geheel zo!
Ik hoop voor je dat je niet al te lang hoeft te wachten.
En lekker lezen nu het nog kan...
Muisje zei…
Wat een leuke zak heb je gemaakt.
Heerlijk he om toch nog wat te doen freubelen te hebben.
Ben benieuwd of het echt nog 3 weken gaat duren.
Hannie zei…
Heerlijk dat die grote klus nu ook gedaan is...
Zijn jullie nu allebei weer opgeknapt? Doe het kalm aan,stkas krijg je het weer druk genoeg!
En wat heb je dat mooi en leuk geborduurd, joh. Een leuke tas ook!
Het beste hè,
Groetjes Hannie.
Anoniem zei…
Hallo,
wat ziet het er leuk uit wat je gemaakt hebt, en dat borduren vind ik helemaal super!
Ook de foto's die je maakt van de natuur vind ik erg mooi. vooral die van je dochter in het bos..geweldig!
Ook ik mis 'oma's tijd' wel eens.. en ben inmiddels verhuisd naar Zweden waar het leeftempo nog wat lager ligt. Misschien vind je het leuk om daarover eens te lezen?
www.dynamaaik.se

Heerlijk dat ik via jouw blog van de Nederlandse 'natuur' kan genieten :)

groetjes Maaike
Zoiets lijkt op nesteldrang.....maar wat een leuk boxkleed!
Trudy zei…
Gelukkig dat Lydia weer wat opgeknapt is zeg! En fijn dat je moeder zo hielp! Nou, je bent nog heel druk met het handwerken zo te zien. Ik wens je een hele goede bevalling toe en natuurlijk na die tijd lekker genieten met z'n viertjes!

Populaire posts