Made with needles and love 20-32

De laatste tijd heb ik best heel veel gemaakt, maar ik gun me vaak niet zo de tijd om er foto's van te maken en zodoende komt het er ook niet van om er over te bloggen... En dan nog de foto's die op m'n telefoon staan en waarvan ik niet weet hoe ik ze op de pc krijg ;-)
Voor nu dan toch een paar foto's, van wat simpele, snelle projectjes.

Deze tas heb ik inmiddels 8 keer (of was het al vaker?) gemaakt in allerlei variaties.
In boerenbont stijl als vakantieaardigheidje voor m'n zus met daarin wat vakantiespulletjes zoals puzzelboekjes voor de kinderen etc.,


In landkaartenstof als bedankje voor de juffen op school, ook gevuld met wat leuke dingetjes. En nog een keer in dezelfde landkaartenstof voor allebei de meiden gevuld met spulletjes voor op de achterbank toen we op vakantie gingen,  nog 1 voor vrienden die pas zijn getrouwd en erg van reizen houden. Die vulden we met allerlei dingetjes zoals muggenzalf, muesli repen, pleisters en VVV bonnen. Bij dit tasje naaide ik met borduursteekjes (op de naaimachine) de namen van het bruidspaar met de trouwdatum. 


Tussendoor maakte ik ook nog tasjes voor m'n moeder en m'n tante in Friesland waar we in de vakantie een midweek gingen logeren, maar daar heb ik helaas geen foto's van. Voor die 2 tasjes liet ik de meiden een tekening maken met textielstiften op de witte katoen die ik als voering gebruikte. Zo werden het echt heel persoonlijke tasjes, met de tekeningen aan de binnenkant! De tasjes zijn zo leuk te maken als je zelf wilt, het 'basistasje' zit, incl. knippen in zo'n anderhalf uur in elkaar- een echt lekker snel klusje dus!

Nog een snel klusje waren de 2 rokjes voor de meiden. Maar het leuke hiervan was dat ze het zelf hebben gemaakt. Nienke natuurlijk met heel wat hulp, maar Lydia deed het grotendeels zelf. Hiervoor mochten ze op mijn 'oude' naaimachine werken. Eigenlijk is die machine helemaal niet zo oud (een jaar of 5) maar ik werk er niet graag mee omdat ik h'm te licht vind. Maar er zitten veel siersteken op en een borduurfunctie, en voor de meiden is het heel handig dat deze machine zonder voetpedaal werkt. Je kunt met een schuifje de snelheid instellen, en dat doe ik voor de meiden dus heel laag ;-)

De rokjes zijn vooral leuk door het vrolijke stofje. Verder is het gewoon recht toe - recht aan: 2 zijnaden, een tunnel bovenaan met elastiek en een zoom onderaan en klaar ben je! En trots dat de meiden er op zijn! Vakantieplezier ten top!



Net voor de vakantie realiseerde ik me ook ineens dat Lydia voortaan tijdens de gymles gymkleren moest hebben. (de kleuters kleden zich niet om, maar vanaf groep 3 wel). Dus maakte ik ook nog maar een Pippa pant, ook een lekker snel klaar klusje. Nienke zag dit en wilde ook wel zo'n kort broekje. Vooruit, een goed uur later lag er nog één klaar. En tja, toen zag Lydia ook nog een roze lapje met witte bloemetjes (net als dat rokje) in de voorraad. Dat werd dus broekje 2 voor haar. Het gratis patroon voor dit shortje vindt je hier


En zo zitten we al weer op made with needles and love nummer 32. Ok, ik geef meteen toe: weinig kunstwerkjes vandaag, allemaal simpele dingetjes. Snel dus maar weer foto's maken van 'échte' naaicreaties ;-) 


Reacties

SewBel zei…
Hallo! Ik volg jouw blog al een tijdje, en zag nu dit nieuwe bericht. Supermooie tassen, en vooral ook die rokjes zijn heel leuk ;-) Ook steeds welkom op mijn blog (http://sewbel.blogspot.be)!
Mama C zei…
Je bent weer lekker creatief bezig geweest! De tassen zijn erg leuk, mag ik vragen welk patroon je daarvoor gebruikt hebt???

Groetjes Mama c
WWW.mamaljemaakthet.blogspot.nl
Jo en joh zei…
Leuke tasjes. En fijn dat je dochter de naaikunst ook leert.
huis tjokvol zei…
die tasjes zijn echt heel leuk,ook de rokjes zijn super.
Groentje zei…
Wat een leuke tassen! En dat noem jij dan niet echt noemenswaardig? ;-)
Voor de liefhebbers ;-) Het patroon van de tas vind je bij de volgende link:
http://elisanna.blogspot.nl/2013/02/zo-maakt-u-de-tas-zelf.html?m=1

Groetjes Tineke
re-saar-cle zei…
Wat een fijne naaiwerkjes! Daar mag je trots op zijn!
Aritha V. zei…
Je donkerblauwe jurk met stipjes is leuk. Blauw staat jou heel goed volgens mij :-)

Populaire posts