Allemaal truien

De afgelopen tijd kwam het er niet vaak van om iets te naaien. En als er al iets onder m'n naaimachine vandaan rolde was het meestal een vlug-klaar projectje. Vooral truien met patronen van sofilantjes: voor de kinders een semper, voor Gerbrand of mezelf een omni: prima pasvorm, makkelijk te naaien en patronen liggen in diverse maten klaar. Echt snel klaar dus: in een uurtje ben je een heel eind! En met een leuk stofje heb je toch een mooi resultaat ;-)

In het najaar maakte ik al een tractortrui voor Joas: dat is echt meteen uit de was weer aan, hij vindt hem helemaal geweldig! 


Voor de meiden maakte ik diverse keren het dulce-shirt, ook van Sofilantjes. Helaas heb ik er niet zo veel foto's van, ik hoop er aan te denken als ze er weer een versie van aan hebben. 



En weer het goede, oude semper patroon, deze keer op verzoek met capuchon en van een 'soldatenstofje'. Ook deze trui wordt erg graag gedragen!


Voor Lydia kocht ik een lap met 3 paarden paneeltjes erop. Van 2 maakte ik inmiddels een trui, de laatste hoop ik volgend jaar te gebruiken. 


Voor mezelf probeerde ik eens de omni (ook van sofilantjes). Als proefversie gebruikte ik een lekker warm gebreid lapje uit de voorraad. Het bleek een  prima patroon, de trui pult inmiddels al een beetje van het vele dragen *Ü*


Voor Gerbrand maakt ik ook een omni, maar dan met capuchon. Voor hem verlengde ik de mouwen en het lijf. Heeft hij ook eens een trui waarvan de mouwen niet tekort zijn! 


Vervolgens voor mezelf nog één, eigenlijk al wel een beetje een voorjaarsstofje. Ik vond het zo'n mooi lapje dat hij zomaar 'ineens' in het winkelwagentje online lag, ha ha! 


Net als dit lapje voor Lydia trouwens. Ze zat naast me met bestellen en dit lapje vond deze wel heel mooi! Omdat ik niet meer genoeg had aan 1 meter voor een trui voor haar (kleine meisje worden groot) combineerde ik het met roze en fuchsia sweatstof uit m'n voorraad. 
De truien die voor Lydia een beetje te klein werden schoven door naar Nienke, zo is die ook meteen voorzien van 'nieuwe' truien. 


Laat de winterse dagen maar komen! 

 

Reacties

Jolanda zei…
Stiekem heb je daar gewoon een fabriekje ;-)
Prachtig!
Aritha V. zei…
De laatste. Wat een mooie. Allemaal hoor. Knap werl.

Populaire posts