Eerste lapjesdeken af

Zo hebben we al weer bijna de eerste week in januari achter de rug! Allereerst wil ik jullie allemaal alle goeds toewensen voor het pas begonnen jaar. Het is voor ons nu echt 'aftellen'. Over zo'n 5 1/2 week verwachten we de kleine. Tja, kan natuurlijk ook zomaar 2 weken later worden (of eerder) maar daar denken we maar even niet aan...

Vorige week vrijdag had ik (voorlopig) m'n laatste werkdag. M'n collega's hadden een leuk afscheidsfeestje op touw gezet, met spelletjes, een quize, allerlei roze en blauwe snoeperijen en lieve cadeautjes. Gerbrand en Lydia waren er ook bij uitgenodigd. We kregen een leuk memobord met daarop (op blauw en roze kaartjes) allerlei goede wensen van de collega's, vrijwilligers en de cliënten. Heel lief allemaal. Ik kan er helaas geen foto van laten zien ivm de privacy van de cliënten, want de namen staan er natuurlijk op...
Van collega's van de andere afdeling kregen we rompertjes met Jip en Janneke en Lydia kreeg een mooi boek over 'grote zus'. We hebben het al heel wat keren met haar gelezen!

Maar hoe ik het ook altijd naar m'n zin heb op m'n werk, ik vind het nu vooral heerlijk om lekker thuis te kunnen zijn en wat aan te rommelen. 'k Heb maar snel een vast ritme ingezet: 's morgens eerst de bovenboel aan kant en de was wegwerken, dan is het 'koffietijd' (geen van ons drinkt koffie, maar toch noemen we het zo :-)) Na de 'koffie' strijk ik nog een half uurtje en dan is het 'rommeltijd' tot het eten. Na het eten even pauze om m'n rug een beetje bij te laten komen. 
's Middags doe ik nog een schoonmaakklusje en dan is alle energie wel weer op. 's Avonds nog wat frutselen op de bank en dan is de dag al weer om :-) Vervelen is dus niet aan de orde! 

Eén van de dingen die ik de afgelopen tijd 's avonds maakte is de lapjesdeken voor de baby. Hij is nu helemaal af, en ondanks de schoonheidsfoutjes hier en daar, ben ik er stiekem toch wel wat trots op! 






Ook maakte ik een nieuw overtrekje voor de deken in de kinderwagen. Met stiksteekjes borduurde ik er een plaatje van Ot en Sien op. Misschien dat ik er nog een roezelrandje of iets dergelijks aan stik, 'k vind het nu net een beetje kaal. Maar dat komt dan vanzelf wel. 


Met de lapjesdeken voor Lydia ben ik ook bezig, maar dat vraagt heel wat meer tijd, dus het zal nog wel even duren voordat ik die kan laten zien... Om alvast een beetje een indruk te krijgen zal ik de lapjes even laten zien. Het zijn echte meidenlapjes, Lydia vind ze helemaal geweldig! Net als ik houdt ze wel van roze en bloemetjes :-)
Het meest linkse is een olijfgroen met wit streepje. Dat is een oude blouse van mij. Anders werd het wel erg roze allemaal... 


Op de lichtroze stof ben ik met stiksteekjes plaatjes van Sarah Kay aan het borduren. Echt een geduld werkje, maar zo leuk om te doen! 


Het meisje met de bezem is ondertussen klaar, net als het meisje met de appel. 


Nu ben ik bezig met het meisje met de pop. Verder wil ik in elk geval nog het jongetje met de strohoed en de hark over zijn schouder doen, en dan moet ik eens bekijken hoeveel er eigenlijk op de deken passen. Misschien dat ik op de fuchsia roze stof nog hartjes met bloemen maak.
Ook de indeling van de lapjes moet ik nog bedenken, waarschijnlijk iets in verschillende maten lapjes (de lichtroze zijn natuurlijk wat groter, en van de olijf groene stof heb ik wat minder omdat ik die uit die blouse moet knippen, misschien moet ik daar rechthoekjes of zo van maken?!)  Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft hoe ik dit het beste kan indelen? Tips zijn welkom!





Reacties

Anoniem zei…
Dat is spannend wanneer de beeb zich aanmeld en wat lief van je collega's.
Maar wat heb je een prachtige lappendeken gemaakt, ik ben benieuwd naar die van Lydia. Wat heb je dat ook mooi geborduurd van Sarah Key. Wow.

groetjes,
Janneke
Andrea zei…
Wat super mooi zeg die dekens! En wat dat je dat er zelf op borduurd! Hoe krijg je dat plaatje op de stof?
Hier staat de teller op 7,5 week, dus zachtjes aan ook af tellen!
Ik krijg echt een beetje schoonmaak kriebels. Alle kasten krijgen een beurt en de diepvries is net weer schoon.
Succes met je laatste lootjes! en ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je deken!
groetjes Andrea
Willemien zei…
De babydeken is heel erg mooi geworden! Daar kan je best trots op zijn!
En die van Lydia wordt ook heel mooi denk ik, met die prachtige borduurwerkjes erop!
Gerd@ zei…
Je bent lekker bezig en wat wordt het allemaal mooi ...
Heel veel succes met de laatste loodjes ....

Fijn weekend ... groetsss Gerd@
Jolanda zei…
Oh, wat mooi allemaal. De deken, de borduursels.... je bent ijverig!
Leuk dat je terug kan zien op een mooi afscheid van je werk.
@ Andrea: een kleurplaat zoeken via google, die printen en daarna met behulp van een lichtbak overtrekken op de stof!
Enne... dit is bij mij ook een vorm van nesteldrang geloof ik, als ik vanwege m'n rug niet meer verder kan met schoonmaken ga ik direct verder met knutselen! Kan bijna niet stilzitten :-)
Andrea zei…
Bedankt voor de tip!
Je hebt me aardig aangestoken geloof ik. Ik moest nog een dekentje voor in de wieg en ben net lekker begonnen met doorstikken.
Alleen niet met allemaal verschillende lapjes.
groetjes Andrea
Jij natuurlijk ook alle goeds voor 2013, samen met Gerbrand, Lydia en de baby...spannend hoor die laatste weken, maar dan krijg je er een wonder voor terug.
Je bent wel heerlijk bezig, leuk hoor die borduurlappen, en dan met stiksteekjes..het ziet er zo mooi uit.
Doe rustig aan en geniet van de komende vrije weken en sterkte voor alles wat komt.

Een lieve groet,
♥Eefie
gezinsleven zei…
Ziet er ontzettend leuk uit zeg! Geniet nog even van de 'rust' voordat de kleine er is. Enne.. sterkte als het zover is!
Marike zei…
Wat een leuke plaatjes! En de deken is ook erg leuk! Leuk om te maken zeker, al die dingen? Succes met de laatste lootjes, en geniet er ook van. Lekker zo creatief bezig! Groetjes, Marike
hokje zei…
Wat ben je nog lekker creatief aan de slag, het ziet er allemaal erg leuk uit! Vooral de geborduurde lakentjes vind ik erg mooi.

Fijne avond en succes met de laatste loodjes.

Lieve groet, Miranda
Jannie zei…
Wat een ijver.......Knap hoor. Maar dat is fijn, zo lekker op de bank knutselen.Heel mooi. En ja, het schiet nu op hè?En wat een leuk afscheid Cadeau.
Het beste hoor, voor de laatste loodjes.
Aritha V. zei…
Mooi zeg, die dekens! Ik wens je nog een paar goede weken!
Wauw wat heb je dat prachtig gemaakt! Dat lijkt me ook echt een fijn werkje voor de laatste weken van je zwangerschap. Dan ben je toch vaak minder mobiel.
Hannie zei…
Wat een leuk afscheid op je werk! En nu lekker tijd voor jezelf, en je lichaam in acht houden. Maar je bent lekker bezig joh. Die lapjesdeken is mooi, maar het borduursel op de lakentjes vind ik helemaal geweldig!
Succes ook met de deken voor Lydia.
Ook erge leuke kleurtjes....

Populaire posts