Druk weekje...

Afgelopen week was een druk weekje. Allereerst was er zaterdag de poldermarkt in Poortugaal. Het was de bedoeling dat ik met de meiden even mee zou gaan en daarna naar de tuin (die daar vlakbij is) om de rest van de dag daar door te brengen. Maar uiteindelijk kwam er niet van om weg te gaan. Nienke en Lydia sliepen nog, er moest brood en taart gebakken worden en bovendien was het best fris. Dus ging Gerbrand alleen. Gelukkig maakte hij wel wat foto's zodat we nog even sfeer konden proeven. 
Het was voor ons een beetje spannend deze keer: Gerbrand zou voor het eerst broodmixen verkopen, en mede aan de hand van deze markt zouden we bepalen of we daar mee doorgaan. Zou het lopen? Ja dus! We hadden voorzichtigheidshalve niet te veel verschillende mixen ingekocht. Ondertussen is er een grote bestelling de deur uit en hopen we vanaf volgende week een breed assortiment te hebben. Niet alleen mixen, maar ook verschillende soorten meel waar je zelf aan toe kunt voegen wat je wilt. Ondertussen ben ik bezig deze soorten op onze site te zetten, maar dat kost wel wat tijd en het is nu dus nog niet helemaal compleet. Maar als je nieuwsgierig ben kan je natuurlijk alvast een kijkje (klik klik) nemen :-)
Je vindt hier ook een kalender wanneer we ergens op een markt te vinden zijn.   


Maandag was een rommeldagje (weer brood bakken, wassen, strijken etc.) en dinsdag was het natuurlijk Koninginnedag. We volgden de gebeurtenissen in Amsterdam, gingen even naar de feestelijkheden op het plein, kochten wat perkgoed bij de harmonie, zwaaiden bij de kinderoptocht (dit keer gingen we zelf niet mee) en werkten verder lekker in de achtertuin. Het nadeel van een volkstuin is, dat je daar al je vrije tijd in 'moet' en wil steken zodat de achtertuin (zo klein als een postzegel :s) nogal eens in een bende veranderd...
Dinsdag hebben we dus flink geruimd en woensdag gingen we er mee verder. Gerbrand ging met een volle auto naar de oudijzerboer en daarna naar het stort. Het oud ijzer bracht genoeg op om de tank van de auto te vullen, dus dat was mooi! Een opgeruimde tuin én een volle tank :-)


We hadden nu meteen genoeg ruimte in de tuin om de trampoline neer te zetten. Lydia vindt het helemaal geweldig!
Nienke zat ondertussen alles vanuit haar hoekje in de gaten te houden. Of slaapt ze?


Gisteren bakte ik voor de verandering weer eens brood, gewoon brood en zuurdesembrood deze keer. Ook stonden er wat taarten op het programma. Tussendoor draaide ik nog wat wassen omdat het zo lekker droogde buiten. In alle drukte deed ik al het zuurdesem bij het brood zonder dat ik wat bewaarde voor de volgende keer. Niet zo handig dus, nu moet ik weer een nieuw desem maken *Ü*
Tja, zo blijf je lekker bezig hé?!

Gisteravond en vanmiddag kwam/ komt er visite voor m'n verjaardag. Nu nog even gauw wat strijken en dan lekker genieten dus! 

Fijn weekend! 

P.s. ik heb de instellingen voor reacties wat gewijzigd omdat ik heel veel spam kreeg. Als het nu niet meer lukt om te reageren willen jullie dat dan even doorgeven via de mail, ik weet niet zeker of het zo goed is, vandaar...

Reacties

Marike zei…
Ha!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een goed nieuw levensjaar toegewenst!
Helaas was het bij ons vorige week niet gelukt om langs te komen op de poldermarkt, maar we houden het zeker wel in de gaten voor een volgende keer :-)
Leuk dat die broodmixen zo goed gaan!! Echt genieten, die webwinkel, had een tijdje terug al zitten neuzen en al wat dingetjes gezien die ik nog 'moet' hebben. Had al stuk of 20 van die wasknijpers, maar ze bevallen echt super goed. Vooral met de harde wind hier achter het huis, met gewone knijpers is er al een paar keer iets van de lijn gewapperd.
Fijne middag nog toegewenst met de visite, en een goed weekend!
Groetjes, Marike
Muisje zei…
Wat ziet dat er allemaal leuk en gezellig uit.
hier ook een druk weekje gehad, zelfs nog geen blogje kunnen plaatsen.
Misschien vanavond nog, want er is genoeg te vertellen.

Groetjes
gezinsleven zei…
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Jullie zijn weer druk geweest! Ik moest een beetje lachen om de foto's van het kraampje! Echte mannenfoto's! Alles moet erop sttan, close-up foto's? Nooit van gehoord;)
Wilma zei…
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoor!!
Prachtige foto's weer. Geweldig dat de verkoop zo goed ging.Houd zelf ook van diverse soorten brood,maar te druk om te proberen.Vroeger kocht ik in Holland wel eens Waddenbrood, bestaat dat ook nog? Vonden we echt allemaal lekker.
Groet, Wilma
vrouw Hommel zei…
Nog van harte gefeliciteerd en die laatste foto!!!! wat een plaatje.
Herkenbaar van de achtertuin. Aan het einde van het jaar gaan we dan ook naar "boven"( 3 hoog) verhuizen, hebben we alleen nog een balkon. We zijn immers toch altijd op de volkstuin en daar gaat dan inderdaad alle vrije tijd inzitten.
arianne zei…
Die laatste foto....echt super mooie foto van je kleinste meisje!
Leuke spullen hebben jullie in het webwinkeltje en dan dus ook nog meel ed en daarmee ook op markten staan.
Oh nou vergeet ik het nog bijna....begreep uit je blog dat je deze week jarig was...van harte gefeliciteerd!
Drukke maar wel gezellige week dus.

Fijn weekend verder.

Ps donderdagmiddag heeft de Teddy :-) Beko verlaten,maar is nog niet bij ons aanekomen. Hopelijk maandag....
Anoniem zei…
Gefeliciteerd
Ik heb even in je broodmixen gekeken . Ik baal dat de molen in ons dorp gaat sluiten dus ga ik wel een keer bij jullie kijken

En over spam ik kreeg afgelopen ma. 29 april wel 6 berichten van je blog op 1 maart in het Engels heb ze weg gedaan

Fijne zondag Julia
Hannie zei…
Tjonge, wat leuk dat de bakmixen zo goed liepen! Ik ga zo nog even op de site kijken...
En fijn dat jullie tuin[tje..?] weer opgeruimd is. En dat er een trampoline kan staan voor Lydia.
En ja, oud ijzer brengt best wat op hè. Wij hebben pas ook de 3e kar weggebracht...en lekker opruiming!
Wil je ook Van Harte Feliciteren met je verjaardag. En een gezond en gezegend nieuw levensjaar toewensen.
Ben je verwend?
Groetjes Hannie.
Hannie zei…
Wat leuk!!! die spulletjes op de site. Grappig, jullie staan op de verkoping, waar mijn tante de 18e mei ook staat. Voor dàn alvast veel succes, hoor!

Populaire posts