Grote Bertus en kleine Bertus ;-) en meer

Nee, allebei m'n mannen heten geen Bertus, maar toch was het vandaag even 'grote Bertus en kleine Bertus...

Onlangs waren m'n schoonouders 35 jaar getrouwd en dat vierden we vandaag. En bij een feestje horen natuurlijk nieuwe kleren! Nou ja, dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar het was wel een mooie aanleiding om weer wat stof uit de voorraad weg te naaien. Dit keer voor allebei m'n mannen dezelfde trui: een Titus trui (LMV) voor Gerbrand en voor Joas maakte ik nog een keer de Roos 2089 waarbij ik de kraag op dezelfde manier aanpaste als vorig jaar. (klik klik)
Allebei de truien werden voorzien van zwarte schouderstukken en zwarte piping op de rand van de kraag. 

En allebei waren ze helemaal blij met de nieuwe trui! 


De trui van Joas voorzag ik nog met mat zwarte hotfixsteentjes van een auto. En dat viel ook helemaal in de smaak, want kleine man vindt alles wat maar enigszins op een auto lijkt geweldig! 


De trui voor Joas is nog net een tikkeltje aan de grote kant. Hij draagt al heel lang maat 80/86 maar de laatste week lijkt maat 80 'ineens' toch te klein te worden. Misschien een groeispurt dus? En als ik de trui dan precies pas zou maken is hij er misschien heel snel uitgegroeid. Vandaar een beetje groter gemaakt! 



De dames wilden natuurlijk ook wel wat nieuws. In de uitverkoop kocht ik voor een paar euro voor allebei een vestje met gouddraad erin. Ook een tikkeltje groot voor allebei in de hoop dat ze het volgende winter ook nog aan kunnen. Normaliter wordt er bij ons namelijk niet veel goud gedragen, dat bewaren we voor feestdagen ;-)


De rokjes maakte ik eigenlijk meer omdat er, toen ik m'n lockmachine jaaaaren geleden kocht, ook allerlei voetjes bij zaten. En eerlijk gezegd heb ik die vrijwel nooit gebruikt. Zo zat er ook een rimpelvoetje bij. Op YouTube zag ik een filmpje hoe dat werkte en ik wilde het ook wel eens uitproberen. 
En ja, het werkte super simpel en snel (2 rokjes in een uur, inclusief knippen!), maar eerlijk gezegd vind ik dat de stof te weinig gerimpeld is. Daardoor zijn de rokjes ook minder wijd geworden. Ach, voor een snel projectje dus geen probleem, maar voor rokjes waarvan ik verwacht dat ze veel gedragen zullen worden toch maar weer op de ouderwetse manier rimpelen. 


Bij het rokje van Lydia naaide ik op verzoek nog 2 stiksels van gouddraad en kwamen er wat gouden hartjes op (ook van hotfix). Nienke had liever geen gouden stiksels en wat gouden sterretjes (hotfix). Eigenlijk denk ik dat deze rokjes ook niet zo heel veel gedragen zullen worden, maar we zullen het wel zien. Het was een lapje uit de voorraad en een uurtje werk voor 2 rokjes, dus een buil kunnen we er ons niet aan vallen! 


De shirtjes van de meiden werden voorzien van een strik van gouden hotfixsteentjes en die vinden ze allebei super. Of die veel gedragen zal worden is geen vraag: ze keken er naar uit om ze vandaag 'eindelijk' aan te trekken! 



En dan nog een plaatje van het hele spul: wat wordt ik daar blij en dankbaar van! Wat een rijkdom dit koppeltje bij elkaar! 


Reacties

Crea-roosje zei…
Leuk genaaid voor je mannen!
En ook voor je meisjes!
Jullie kunnen voor de dag komen op het feest !
Hopen dat jullie het fijn hebben gehad met elkaar!
groetjes Esther
Anoniem zei…
Ik wou dat ik ook zo handig was met naald en draad. Je kunt zelf leuke kleren maken voor je gezin, bespaart veel geld en kan er je creativiteit in kwijt. Helaas heb ik twee linkerhanden!
sarina zei…
prachtige kleding weer! Je bent actief geweest!
huis tjokvol zei…
dat heb je mooi gemaakt,super,en ja wat een rijkdom je gezinnetje bijelkaar,geniet ervan
Danielle zei…
Leuk zeg, allemaal zo'n beetje dezelfde stijl/kleur. Leuk gezinnetje!

Populaire posts