Ook door kleine ruitjes...

...kan de zon schijnen! 
Aan deze tegeltjes wijsheid moest ik vanmiddag denken toen ik door de kleine ruitjes van het tuinhuisje naar buiten keek. Dit was wat ik zag:


Gerbrand die met de meiden de bloembollen in de grond aan het stoppen was. Tja, bloembollen in januari in de grond stoppen: niet echt wat je noemt op tijd. En als dat nu eenmalig was... Niet echt dus. Vrijwel elk jaar is het eind december/ begin januari als we bedenken dat de bloembollen NU ECHT in de grond moeten. In september/ oktober, als we ze kopen dan is het vaak nog zulk lekker weer en zijn er nog zo veel andere klusjes te doen in de tuin dat het 'even' blijft liggen. Daarna is het vaak koud en nat: dan hebben we er niet zo veel zin in. En dan eind december of zoals nu begin januari ondernemen we eindelijk actie. Zou dat soms de reden zijn dat onze voorjaarsbloemen vaak wat tegenvallen?!
De meeste bloembollen voelden overigens nog wel stevig aan, dus dat komt hopelijk wel goed. Alleen de kleintjes zoals de krokussen werden al zacht. Daar verwacht ik maar weinig meer van.

Binnen was het overigens ook gezellig: Lydia zat, na het bloembollen poten, gezellig te lezen en te puzzelen en Joas deed ondertussen een middagtukje in de kinderwagen. Zelf was ik een paar patronen aan het uit tekenen. Naaien gaat niet op de tuin bij gebrek aan elekticiteit, maar patroontekenen gaat wel! En dan kan ik later thuis meteen weer aan de slag ;-)


Nadat ik de trui voor Joas en het vest voor mezelf uitgetekend had nam ik nog maar even m'n brei werk erbij. Lekker oubollig hé, breien bij de kachel?! Maar ook wel lekker knus! 


Inmiddels was de kleine man weer wakker geworden en natuurlijk wilde hij ook graag naar buiten, lekker rond scharrelen! 



En zo zag de tuin er vanmiddag uit. Eigenlijk best een troosteloos gezicht zo op deze foto. Maar als je inzoomt op de kleine dingen dan zie je ineens een heel ander beeld: dan zie je klein geluk!



Reacties

Unknown zei…
Het ziet er weer gezellig uit zoals jullie bezig zijn geweest!
Genieten met een grote G denk ik.

Groetjes Marieke
sarina zei…
wat gezellig met elkaar!
wilma zei…
o wat gezellig zo. Het lijkt wel lente.
Hier sneeuwt het.
groet, Wilma
huis tjokvol zei…
wat gezellig daar in jullie schattige huisje
Unknown zei…
hei!
Ik ging weer eens even op zoek naar het recept voor ontbijtkoek. Ik wist dat jij doorgelinkt had naar de site van je zus in Noorwegen. Ik kom ook op haar site en zie de link recepten, maar kan er niet inkomen. Zou jij het recept nog eens kunnen delen (dan zal ik het nu printen;-)

Bij voorbaat:Tusen takk!
Groetjes Laura
Hei Laura!

Wat leuk dat je dat nog wist! Bij deze nogmaals het recept:

Snijkoek /ontbijtkoek

Ingrediënten:
250 gr (bruine) basterdsuiker (kristalsuiker gaat ook goed!)
250 gr bloem
3 theelepels bakpoeder
3 theelepels vanille suiker
1 eetlepel speculaaskruiden (naar smaak meer of minder)
250 ml melk

Werkwijze:
Alles goed mixen en in een vorm doen.
Oven op 150 graden ca.75 minuten.
Laat de koek goed afkoelen op een rooster voor je hem in een zak doet!

-o-o-o-o-


Tip:
- Voeg rozijnen toe aan het deeg
- Voeg kandijsuiker toe voor een kandijkoek
- Vervang een gedeelte van de suiker door vloeibare (opgewarmde) honing

Suksess! Ha det bra!

Tineke
Crea-roosje zei…
Leuk om te lezen opj e blog wat je doet!
Van alles wat,leuk hoor
ik miste je al een poosje,je zat niet meer in de lijst denk ik,nu maar weer ff aangemeld!
lieve groeten Esther
Unknown zei…
Fijn, dankjewel voor het recept! Ga ik dit weekend mijn mannetjes weer eens verwennen;-)

Populaire posts