Of ik nog wel eens kleding maak voor de kinders? Ja hoor! Niet zo veel en snel als ik wel zou willen, er is zo veel wat ook leuk of nodig is, maar de laatste weken is er wel het één en ander onder de naaimachine vandaan gerold.
In mei waren we een weekje op vakantie, en de omdat de tassen toen gevuld waren met zomer kleding kon ik meteen wat foto's maken van de nieuwe naaisels.
Voor Nienke hoeft er bijna niets gemaakt te worden, haar kast is bijna te klein zoveel kleding hangt er in ;-) Voor Lydia is dat een ander verhaal: zij paste vrijwel niets meer van vorig jaar. Dus heb ik zelfs wat dingetjes voor haar gekocht omdat ik het anders niet aangenaaid krijg...

Op dit moment is het spijkerjurkje favoriet. Het is een patroon uit de knippie april-mei 2019, met een paar kleine veranderingen omdat dat handiger uitkwam.




Voor de verjaardag van Joas maakte ik op verzoek weer een tractor shirt, vrijwel hetzelfde als de voorgaande 2 verjaardagen. Nu is het lapje echt op, dus volgend jaar zal het toch wat anders moeten worden. 


Lydia wilde ook wel even een foto van mij maken, een simpel rokje op maat getekend en een shirtje met het (afgeknipte jurken)patroon MI1665. Ik heb er ook een fuchsia roze shirt bij gemaakt met een andere halslijn, een soort boothals met de punten van de kraag op de rug, maar die staat dan weer niet op de foto. 


Voor alle 3 de kinders maakte ik een nieuwe soft shell jas. Die dragen ze hier heel graag. Het is maar een paar minuten fietsen naar school, maar op de weg die het dorp en de polder van elkaar scheidt. Daar staat eigenlijk altijd wel een flinke (zee)wind, en dan is zo'n jas van water- en winddichte stof natuurlijk heerlijk! De jassen van 2 jaar geleden waren bij alle 3 te klein, dus voor elk een nieuwe Cicero (Sofilantjes) gemaakt. En het voordeel van deze stof is natuurlijk dat er geen voering in gemaakt hoeft te worden! 


De meiden kozen allebei voor een roze vlinderjas en Joas voor een blauwe jas met vliegtuigen erop. Nu moet er nog voor Lydia en Joas een nieuwe zomerjas komen, gauw maar aan de slag dus! 


Lydia had echt vrijwel geen kleren meer. Dus hebben we voor haar snel wat shirtjes gekocht en heb ik van de lapjes uit de voorraad wat simpele rokjes erbij gemaakt. Onder haar jas is het niet zo goed te zien, maar op de foto hierboven heeft ze een rokje van soepele bloemetjes spijkerstof. Het is aan de bovenkant gewoon aangerimpeld en een tricot tailleband aangezet.


Op de foto hier onder heeft ze ook zo'n in-een-uurtje-klaar rokje aan: een fleurig katoentje geknipt in steeds bredere stroken en die aangerimpeld aan elkaar gezet. Bij dit rokje zit gewoon 2,5 cm breed elastiek door een tunnel als tailleband.  Het rokje van Nienke maakte ik al een paar jaar geleden voor Lydia en is nu bij Nienke ook weer populair vanwege het hoge zwiergehalte ;-)


Verder heb ik nog een paar Candy jurkjes gemaakt voor Lydia en wat shirts voor Joas, maar die staan nog niet op de foto. Wordt vervolgd dus! 


Reacties

elsa zei…
Wat een leuke blog. Mooie dingen gemaakt. Wat worden ze groot! Ook weer een hele leuke tijd!
Jolanda zei…
Knap joh! Ik vind de jasjes erg leuk. En jouw rokje ook, ik hou van bloemenprintjes.
Wilma zei…
Leuk zeg!! Wat worden ze al groot!!
Groet, Wilma
Femminde zei…
Wat leuk om weer een berichtje van je te zien. Wat een toffe jassen heb je weer gemaakt. Ik heb mij nog steeds niet aan softshel gewaagd, moet ik toch eens gaan doen als ik dit zo zie. '
Ook je andere naaisels zien er mooi uit.
Een heel fijn Hemelvaartsweekend!!
Groeten van Femminde
Lucie zei…
Leuke jassen heb je gemaakt! Ook de rokjes erg leuk allemaal en je rok en shirt voor jezelf, mooi met die biezen aan de hals en mouwen, leuk idee! groet, Lucie

Populaire posts