Op de helft

Vandaag 20 weken zwanger: op de helft! Hopen we dan hé, als de zwangerschap langer dan 40 weken wordt dan is het nog niet op de helft...

Vanmorgen hadden we de 20 weken echo: van tevoren zag ik er toch wat tegenop, het is immers helemaal niet vanzelfsprekend dat een kindje gezond is!  Wat zijn we dan ook dankbaar en blij dat alles er goed uit ziet. Dat is natuurlijk geen garantie dat alles goed is met het kindje, maar het is wel fijn.

De misselijkheid is nu gelukkig over, de vermoeidheid speelt me nog wel parten, zolang ik maar elke middag een poos ga rusten lukt dat ook wel. Helaas heb ik wel weer last van m'n rug en bekken. Bij Nienke heb ik hier ook veel last van gehad, ook na de bevalling had ik toen nog wekenlang pijn. De verloskundige gaf me daarom het advies nu meteen met bekkenfysiotherapie te beginnen, dat kan gelukkig aanstaande maandag al meteen!
Omdat ik nu ook goed moet opletten met o.a. bukken en tillen zijn we voor Nienke vandaag een groot matras en lattenbodem wezen halen. Afgelopen voorjaar maakte Gerbrand al een stapelbed voor de meiden, maar ipv een groot bed hadden we gewoon het ledikantje van Nienke onderin gezet. Daar moest ze dus wel steeds in en uit getild worden, met het échte grote bed kan ze er zelf in en uit klimmen. Ik ben benieuwd of ze wel blijft liggen of dat ze er nu steeds uit zal komen...

Ook verruilden we de heerlijke 'plof-bank' (zo'n bank van dat bekende Zweedse warenhuis waar je zo lekker in weg kunt kruipen tussen de kussens (op de bank bedoel ik dan)) voor een 'degelijk' leren exemplaar waarbij je goed rechtop zit. Even wennen, maar eigenlijk wel heel fijn voor m'n rug!

Verder hebben we eigenlijk nog niet zo veel voorbereidingen getroffen: de meeste dingen hebben we toch al wel in huis. Het voelde steeds of ik 'iets' vergat, nog zo weinig geregeld en gedaan voor dit kindje... Dus ben ik afgelopen week maar eens begonnen met een meisjesnaam -vlaggenlijn. De vlaggenlijn voor een jongen ligt nog klaar, want de jongensnaam die we eerder bij Lydia en Nienke in ons hoofd hadden vinden we nog steeds het mooiste. Leuk om nu weer even iets creatiefs te doen voor deze zwangerschap, dan lijkt het allemaal wat dichterbij te komen!

Nog zo'n 20 weken....

Reacties

Gewoon Greet zei…
Fijn dat de echo goed was!
Hopelijk gaat het snel beter met je rug en je bekken!
liefs en fijne avond nog!
Trudy zei…
Oh mooi dat alles er goed uit zag, hopelijk gaat het met jou ook snel wat beter!
Ilse zei…
Die 20 weken zulken vast voorbij vliegen!
En wat fijn dat de echo goed was!
Geniet ernog van
Liefs Ilse
Jolanda zei…
Een goede bank is echt beter... het went wel..;-)
Fijn dat je je iets beter voelt.

Welk merk is jouw kneedmachine - daar ben je toch heel tevreden over?
Denk na over aankoop....
Jolanda zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
huis tjokvol zei…
fijn joh dat het goed was en ja die bekken dat ken ik,ik heb ook bekkeninstibeliteit gehad,ik lag dan de helft van de zwangerschap op bed,ik had een bed in de kamer gezet zo kon ik elke keer plat liggen,heel veel sterkte.
Wilma zei…
Heerlijk weer op de helft.
Heb je geen band? Ik had het ook en had goed baat bij het.
Groet, Wilma
Unknown zei…
Fijn dat alles er goed uit zag op de echo. En hopelijk heb je zelf baad bij de bekkenfysiotherapie.
Uit ervaring weet ik dat je bij een derde zwangerschap steeds minder aankopen hoeft te doen. Dan is een vlaggenlijn wel heel persoonlijk voor de baby.
Sterkte en een fijn weekend, groetjes Ingrid.
Andrea zei…
Fijn joh! Ik ben met de zwangerschap van Boaz ook naar zwangertotaal geweest voor mn bekken, en dat heeft enorm veel geholpen. Ik had er niet zo heel veel moed op maar dat viel heel erg mee. Na de bevalling naar een bekkentherapeut omdat ik veel pijn bleef houden en het was daarna helemaal over. Dus dat is echt een aanrader. Hopenlijk knap jij er ook zo mee op! Succes alvast!
Mooi nieuws om (weer) te lezen!

Populaire posts