Rondje tuin

Afgelopen nacht hebben we weer in het tuinhuis geslapen.
Wat waren we blij toen we het vannacht hoorden tikkelen op het dak: jawel, het regende!!!
Daar snakte de tuin naar! (Wij niet, maar het was toch nacht...) Uiteindelijk is er niet zo heel veel gevallen, maar goed, elk drupje is meegenomen, toch?!
Vanmorgen zag alles er weer lekker fris uit...

Klik op de foto's voor een vergroting
Zoals je ziet hebben we niet alleen thuis (zie vorige post) maar ook hier in de border vooral roze...


Heel veel roze...!


Natuurlijk ook het een en ander aan eetbare gewassen. De afrikaantjes staan ook in de moestuin, het scheelt o.a. tegen de mieren en staat ook lekker vrolijk!
De eerste aardbeien beginnen voorzichtig te blozen. Nog heel even en we kunnen er weer van snoepen: op de yoghurt, de cake, de boterham, in de jam, de saus en natuurlijk zo uit het vuistje! Niets lekkerders dan 's morgens de tuin in lopen en aardbeien te plukken voor bij het ontbijt. Sappig, zoet en warm van het zonnetje... Mmmmm!

Op de tuin lijkt het wel altijd vakantie. Maar dan wel werkvakantie... Want er moet ook gewerkt worden. Hard gewerkt worden...

De boterbloemen staan wel vrolijk, maar als ze de tuin over lijken te gaan nemen wordt het iets te gortig. En ook van zevenblad en heeremoes staat er weer veel. Te veel dus. Een kruiwagen of 2 aan onkruid heb je dan zo bij elkaar! En om het pad begaanbaar te houden moeten ook de voegen schoongemaakt worden. De graskantjes rond de borders moeten geknipt. Zaaigoed moet uitgepoot worden, en meteen wat nieuwe sla, kroten en broccoli zaaien. Toch nog maar een extra stukje grond omspitten voor de bruine bonen. O ja, als we zoveel onkruid uit de tuin hebben gehaald moet er ook nog even een nieuwe composthoop worden gemaakt. Het net over de aardbeien niet vergeten. En de bonenstaken kunnen al weer klaargezet worden. Het huisje kan ook wel weer een kwast verf gebruiken. En...

...toch voelt het als vakantie!

Reacties

Je collages zijn weer zo mooi, heerlijk om al die mooie bloemen en planten te zien groeien en wat is de regen nodig en welkom!!!
Genieten op dat stukje grond, werken, maar je weet waarvoor je het doet!
Geniet ervan en een fijne week.

Groetjes,eefie
hokje zei…
Genieten hoor bij jullie op de tuin! En wat staan je bloemen er al mooi bij. De aardbeien en aalbessen groeien bij ons goed, maar kleur is er helaas nog niet te bekennen. Boterbloemen staan natuurlijk ook leuk in een vaasje... Fijne (werk)week en succes met alle klusjes.

Groeten,
Miranda
Trudy zei…
Ja, als je eenmaal gaat wieden heb je zó een kruiwagen vol! Ik herken het! Maar, zo te zien aan je foto's héb je dan ook wat!!
Muisje zei…
Wat een prachtige foto's.
En het is heel ontspannend zo te lezen.

Groeten Herma
Michelle zei…
Mooie foto's!! hier swingen de frambozen de pan uit, jeetje wat gaan die hard, maar ik ben dol op frambozen dus jammieee...;-)

Fijne week
Groetjes Michelle
wilmi zei…
Bedankt voor je reactie op mijn blog!
Als je wilt leren granny's haken: ik heb bij de reacties op mijn blog een link geplaatst naar een hele duidelijke tutorial.
Zelfs ik heb het geleerd ;)
groetjes en succes met jullie tuin!
Wilmi
Monique zei…
Mjammie! Wij hebben juist de eerste 70 gram aardbeitjes aan onze oogst-lijst voor dit jaar toe kunnen voegen! ;o)
Unknown zei…
Wat een tuin, heel mooi..enne dat hard werken wordt beloond, hoor! Het ziet er verzorgd en super uit, geniet ervan, Nicole
Jolanda zei…
Het valt me iedere keer weer op dat het bij jullie en ook bij andere bloggers allemaal al zo ver is, lupine die al bloeit, etc. Maar wij zitten dan ook in het veld. Daar is alles wat later... en ook een paar graden koeler dan in het dorp.
Geniet ervan!
Groetjes, Jolanda
Unknown zei…
Mooi rondje door je tuin gelopen!!
En ervan genoten!
'k Heb het volgens mij al eerder op je blog opgemerkt: het doet me zo heerlijk aan 'vroeger' denken, met paps mee de tuin op...!!Nu heeft hij alleen de tuin bij hun huis nog, en daar kijken wij zo van de overkant van de weg op, prachtig om al die gewassen op te zien groeien!
Greotjes, Corine
Lentebloemen zei…
Wat zal dat gezellig klinken in jullie tuinhuisje...de regen op het dak!
Bizzy @ home zei…
Mooie collages van je tuin! Het is zo genieten nu hè.
Lieve groet, Renny
Hoi Tineke.. wat leuk dat je een bezoekje op mijn weblog kwam maken.. Ik schrijf je naam bij het lijstje op..
Ik ga je volgen
Groetjes Hetty
Bij ons heeft het vanacht redelijk geregend, eindelijk. Maar toch ook weer te weinig. Viavia kwma ik hier terecht en gelijk maar even als volger aangemeld want ik vind dat je een gezellige blog hebt. Misschien zie ik je nog eens bij mij langs komen....groetjes Peggy
Bizzy @ home zei…
Hoi Tineke, leuk dat je mee wilt doen...het kan tot 25 mei. Dus niet iedere donderdag. En de volgende keer wrs. weer een ander thema...ofzo...ik had eerst met stemmen op de mooiste post, maar heb dit net toch maar weer verwijderd...weet niet of dat wel een goed idee is.
Lieve groet, Renny

Populaire posts