voorbereidingen op Koninginnedag

De voorbereidingen voor Koninginnedag zijn hier in volle gang! Nee, niet voor de rommelmarkt, niet voor oranjegebak, maar voor de kinderoptocht.
Elk jaar is hier een optocht voor verklede kinderen, ze lopen het hele dorp door, achter de fanfare aan. Aan het einde komen ze uit bij de muziektent waar heel veel festiviteiten zijn en de ballonnen opgelaten worden. Eén groot feest dus! 
Dus ja, wat doe je dan om dochterlief dit feestje mee te laten maken? Je kruipt achter de naaimachine :-)
Het verkleedthema was dit jaar een vrije keuze, dus maakte ik een hoedje (bonnet) in de stijl van 'het kleine huis'. Het jurkje (licht blauw) met onderrokje met kant liggen ook klaar, nu nog het schortje in stijl en (als ik het op tijd af krijg) een 'lange onderbroek' met kant. Lukt dat niet dan wordt dat maar een legging met kantje onderaan... Nu maar hopen op mooi weer! 

Hebben jullie nog plannen voor de Koninginnedag?

Reacties

Zeeuwse Mama zei…
Oh wat scháttig dat hoedje!! Wat ontzettend leuk in de style van het kleine huis op de prairie, echt gaaf! Laat je alsjeblieft een foto zien als ze alles aan heeft, ik ben erg benieuwd!
Dit wordt de blikvanger in de optocht hoor, wat schattig, ze ziet er nu al zo lief zijn, ik ben benieuwd naar de hele outfit....

♥Eefie
Trudy zei…
Och wat staat haar dat lief!! ik moet me nog eens orrienteren op wat we met Koninginnedag kunnen doen. 's avonds in ieder geval naar mijn schoonmoeder, die is dan jarig. Veel plezier hoor!!
vrouw Hommel zei…
Ach, wat een super lieve foto. En ja het kleine huis, ieder jaar lees ik weer de boeken en kijk ik de dvd's ( ssst ben 47, niet iedereen snapt dit). Met koninginnedag hopen wij op de tuin te kunnen werken want ze voorspellen mooi weer! Veel plezie jullie.
groetjes
oooo wat een schatje zag wat staat dat leuk ...ook ik zou graag het geheel zien hoor wat zou ze stralen ....leuk gemaakt super fijne dag lieve groet rosita
Maaike zei…
Toevallig kwam ik op je blog! Leuk, de koninginnedagoptocht!

Ik ga je graag volgen hoor!

Groeten Maaike
Jannie zei…
Wat leuk, dat hoedje! Knap hoor.Wat zal ze er blij mee zijn.
Liesbeth zei…
Heel schattige foto,ze ziet er echt goed uit! Veel plezier alvast!

liefs,

Liesbeth
Jolanda zei…
Laura in het klein ;) Zo schattig ontdeugend...

De jongens gaan naar het dorp voor spelletjes en daarna is het kleedjesmarkt.
hokje zei…
Wat ziet ze er schattig uit met deze prachtige hoed! Laat je ons ook nog even genieten van het geheel...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda
Janneke zei…
Wat heb je dat leuk gemaakt!!!
Alvast voorpret, zeg. Vond het dametje zeker helemaal geweldig.
Unknown zei…
Oooo wat eeenig. Daar ben ik benieuwd..Bij ons ook druk aan het voorbereiden met de kleur oranje..Fijne dag alvast! Nicole*
Danielle zei…
Wat een mooie foto van je dochter. Echt eentje om in te lijsten!
groetjes DAnielle
Andrea zei…
Het staat echt schattig! Ik ben benieuwd naar de jurk. Het zal vast een plaatje zijn!
Anoniem zei…
Pff.. daar kan ik nog niet echt aan denken. Eerst vrijdagmiddag een kinderverjaardag en zaterdag de 'echte' verjaardag. Pas dán ga ik nadenken, maar zal wel een daagje tuin worden.. ;o)
Ja wij gaan gezellig naar een naburig dorp, waar een vrijmarkt is.
Anoniem zei…
Bij ons wordt het een bijzondere koninginnedag. Wij zien de koningin misschien.
Lentebloemen zei…
Wat schattig zeg, ben helemaal weg van het kleine huis!!!
Knap hoor dat je dat kunt maken.

Populaire posts