Semper, semper en nog eens semper... en Cicero!

Had ik al gezegd dat de Semper momenteel één van mijn favoriete patroontjes is?! 't Is hier al Semper wat de klok slaat! De kinders vinden h'm alle 3 heerlijk dragen en hij zit zó in elkaar, net iets om snel een flinke stapel van te maken dus! 

Voor Lydia wilde ik ook een verlengde semper uitproberen. Dat werd dus weer een rest stofje uit de kast om eerst te kijken hoe de maat bij haar viel. Ik maakte maat 134 voor haar, maar vind h'm met name bij haar schouders en onder haar armen vrij wijd vallen. Hierna pastte ze het jurkje van Nienke uit de vorige post (maat 122) en deze valt wat breedte betreft voor haar perfect. Voorlopig dus maar even breedte 122 en lengte 134/140 voor haar aanhouden! 


 Op het jurkje (kleur is heel donker blauw, zoals op de foto van met z'n 3-en) moest natuurlijk wel een plaatje met hotfix komen. Dat is nog steeds onverminderd populair hier ;-) Lydia koos een stijgerend paard en vroeg me de contouren van het paard in de gewone steentjes te doen en daarom heen alle kleuren door elkaar. Prima! Toen het paard klaar was deed het mij wel een beetje aan een circuspaard denken, maar vooruit, het is precies wat de jonge dame wil, dus ze is er reuze blij mee! De biesjes van de zakken en de onderkant van de col maakte ik van fuchsia tricot, maar de col valt op de foto juist zo dat je er niets van ziet....

En dan hebben ze dus alle 3 een semper aan! 


Voor Joas kocht ik pas een ijsberen stofje. Met wat tricotjes uit m'n voorraad gecombineerd was hij weer een semper rijker. En ja, die zakken op zij, die blijven toch favoriet hé?! Er kan van alles in: autootjes, steentjes, takjes, zand....


Zaterdag maar weer aan de slag voor kleine man, weer een semper, maar met gewone halsboord dit keer. Omdat de hals aan de voorkant iets in een puntje geknipt is dacht ik dat er wellicht zo een v-hals zou ontstaan. Maar dit was iets te positief gedacht, het is maar een heel flauwe v-hals geworden. Joas maakt het niets uit. Hij vond al die werkauto's op zijn shirt gewoon prachtig! 
Als accent naaide ik hier gele biesjes langs de raglan mouwen mee. Gewoon een reepje gele tricot gelijk mee naaien als je de mouwen aan het voorpand zet. Dit is trouwens een keer de semper zonder zakken/ zijstukken, maar gewoon met alleen een voor- en achterpand. 


Omdat de grijze tricot (wederom een restje uit de voorraad, ruimt lekker op zo!) maar dun was besloot ik er een vest bij te maken, ook dit keer weer een patroon van Sofilantjes, de cicero. Ik maakte er al eerder voor Lydia en Joas een jas van. Nu nam ik voor Joas één maatje groter. Hier zal hij wel weer een poosje mee kunnen doen! Uit m'n voorraad haalde ik een grijze jogging die er al een jaar of 6 in lag. Hoogste tijd om te gebruiken dus! In de capuchon verwerkte ik weer de donker blauwe tricot met werkauto's uit z'n shirt en om stijl te blijven ook maar weer een geel biesje er tussen. De blauwe rits was niet helemaal de juiste tint blauw, maar vooruit, in het kader van restjes verwerken ruimt ook dat weer lekker op! En anders kon ik het zaterdag niet meteen afmaken en moest ik tot donderdag wachten op de markt...


In plaats van boordstof nam ik voor het tailleboord en de manchetten gewoon dezelfde dikke donkerblauwe tricot als van de jurkjes van de meiden. 


Voor Nienke maakte ik een weekje eerder al een trui (ja, wéér die semper, zonder zijstukken en zakken) van donkerrode tricot met een kussensloop. Onder de kussensloop zit ook gewoon de tricot, anders denk ik dat het heel snel kapot zal gaan. Zelf vind ik de print niet helemaal handig uitkomen, maar Nienke is er erg blij mee. Voor Lydia heb ik nog dezelfde kussensloop liggen ik denk dat ik dan toch maar weer een semper met zijstukken maak zodat ik de print wat uit de midden kan nemen zodat er zo'n beetje 1 paddenstoel middenvoor komt. 


Kijk eens mama, hoe lang mijn haren al worden! 


En nog is m'n voorraad nog lang niet op....

Reacties

huis tjokvol zei…
Wauwie wat mooi al die kleren en zo mooi die stofjes, knap gedaan hoor
Groetsels zei…
Mens, wat verzet jij een hoop werk. Ze zijn weer leuk!
Mama C zei…
Als ik mij bedenk dat jij ook voorberijdingen treft voor een verhuizing met 5 personen, dan vraag ik mij af of jij nog wel slaapt! Wat heb je veel leuke dingen gemaakt! Die Semper lijkt mij ook wel wat voor mijn jongste. De oudsten zijn helaas al uit deze maten...
Femminde zei…
Wat een super gave Sempers!!! Heerlijk om zo lekker bezig te zijn en dat je kids er zo van genieten. Mag ik vragen hoe breed jij het gele tricot knipt wat je meestikt in het shirt van je jongste. Zo'n gaaf effect!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde
sarina zei…
wat een leuke dingen weer!
Crea-roosje zei…
Lekker bezig geweest even veel gemaakt.
wat een stof voorraad heb jij!
Mooie creaties.
groetjes Esther
@ femminde: de reep tricot was ruim 2 cm. Dubbel gevouwen dus 1 cm, waar de breedte van de locknaad (zo'n 6 mm) af ging. Het komt er dus zo'n 4 a 5 mm tussenuit piepen!
Femminde zei…
Super bedankt voor de reactie. Ik ga het binnenkort ook eens proberen.
Danielle zei…
Wat naai je veel! En zo leuk, ook leuk om te zien hoe blij je kinderen er mee zijn. Dat van die voorraad herken ik, ik HAD ook zoveel! Maar ook wij hebben een huis gekocht en heb diezelfde dag mijn voorraad op bed gegooid en heb rigoreus opgeruimd. Meer als de helft ging weg denk ik....

Populaire posts