Tuinplezier 2

Gisteren weer een dagje op de tuin gewerkt, heerlijk in het zonnetje! Eerst maar eens de vlonder voor het huisje goed geveegd en wat plantjes in potten gezet: dat ziet er gelijk veel gezelliger uit! De potten maak ik aan de buitenkant niet al te schoon, juist leuk een beetje 'doorleefde' potten.
Lydia hielp maar wat graag mee met het soppen van de stoelen, lekker kliederen met water :-)


Gerbrand maakte een hoek naast het aardbeienbed schoon van onkruid, hier konden meteen de sla plantjes in gepoot worden. Ook het 3e aardbeienbed hebben we opgeschoond, alle 3 de bedden zijn nu klaar om over een paar weken weer een nieuw laagje stro te krijgen. En dan (hopelijk) maar weer lekker snoepen van de zomerkoninkjes! We hebben ook weer flink wat nieuwe stekken genomen van de aardbeien, die neemt Gerbrand zaterdag mee naar de poldermarkt. 
Verder schoffelden we heel wat onkruid, legden een nieuwe composthoop aan en zaaiden we een rij ganzenbloemen langs het pad. 


En toen was het tijd voor een bakkie...


Heerlijk in de zon, genieten van al het moois om je heen! Wat voel je je dan rijk met je gezinnetje op die 286 vierkante meter grond...



Reacties

Wilma Kuin zei…
Dat ziet er weer zeer gezellig uit!!!
Marike zei…
Ik heb genoten van je post :-) Heerlijk, dat genieten en bezig zijn in de tuin. Onze hele tuin was was volgegroeid met aardbei, maar met de weet-ik-het hoeveel kuub grond er over heen zullen er niet zo veel overleven, hooguit een paar planten langs de beschoeiing. Dus nog even achter heel wat nieuwe plantjes aan. Hoe groot zijn zijn jullie aarbeienbedden? (We willen er siroop, jam en nog wat voor op/in een taart bewaren, we hebben nu ongeveer 4 m2 gereserveerd)
Die markt staat ergens in m'n achterhoofd vastgepind, het is nog wel aardig aan te rijden vanaf hier. Ben je wel eens op de biologische markt in Rotterdam geweest, zo ja, is dat de moeite? Groetjes, Marike
Jullie tuin verschaft jullie een hoop plezier, buiten genieten en dan lekker bezig zijn met de groenten en samen alles zien groeien!!
Wat een schrik zeg las ik in je vorige post, hopelijk gebeurt dit niet weer.

Lieve groet,
Eefie
vrouw Hommel zei…
Heerlijk toch dat jullie zo kunnen genieten, het ziet er ook heel gezellig uit.
En nog over je vorige post, ik kan mij de frustratie zo goed voorstellen, bij ons is er al 2x ingebroken in de laatste jaren, word ik ook niet echt vrolijk van.
@ Marike: we hebben 3 aardbeienbedden, beetje wisselend van maat. 'k Denk dat we zo'n 100 planten hebben of zo, en dan thuis nog wat in bloembakken. De hoeveelheid oogst liet ik pas zien in die post over siroop maken. Een gedeelte van die oogst hadden we al wel meteen op gegeten, dus het was eigenlijk nog meer :-)

De bio markt in r'dam: bedoel je die op het Noordplein, 1e zaterdag v/d maand? We zijn er nog nooit geweest, lijkt ons wel heel leuk, maar je zit daar altijd zo met parkeren en openbaar vervoer ben ik niet zo van met 2 kleintjes :-(
Poldermarkt Poortugaal is niet groot, wel gezellig http://poldermarktpoortugaal.blogspot.nl/
Gerbrand gaat er heel de dag naar toe, zelf hop ik ff te gaan met de meiden en dan met mooi weer naar de tuin (dat is daar vlakbij)

Populaire posts